a

۱۰ – TORCH LIGHT 2

اين بازي كه در چندي پيش به بازار آمد با بازخورد هاي بسيار خوبي هم مواجه شد , يك بازي نقش آفريني كلاسيك ايزومتريك به سبك ديابلو است . احتمالا اين بازي پر طرفدار امسال منتشر شود .

۹ – COMMAND & CONQUER : GENERALS 2

استراتژي همزماني كه بسيار هم پرطرفدار است و توسط يكي از استوديو هاي تازه تاسيس بتزدا سافت وير در حال ساخت است و با استفاده از موتور فراست بايت ۲ ساخته خواهد شد كه فيزيك , گرافيك و نور پردازي بسيار خوبي دارد . اين هم يكي مورد انتظار ترين بازي ها پي سي است كه احتمالا در ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد .

۸ – RESET

اين بازي كه چند روز پيش تريلر آن به مردم نشان داده شد , يك اكشن اول شخص است كه به صورت انحصاري براي پي سي در حال ساخت است . اين بازي گرافيك حيرت انگيزي هم دارد كه احتمالا نياز به سخت افزار قوي هم دارد . اين بازي يكي از معدود اكشن هاي اول شخصي است كه به صورت انحصاري براي پي سي ساخته مي شود و خيلي ها منتظر آمدن آن هستند .

۷ – DOTA 2

اين بازي يك كپي از ماد محبوب بازي استراتژِي واركرفت با نام دفاع گذشتگان است كه حقوق آن توسط استوديو والوه خريداري شده و هم اكنون توسط آن در حال ساخت است و با نگاهي به بازي هاي گذشته ي اين استوديو و سوابق آن مي توان گفت بازي خوبي در هست هر جند اين حركت چندان به مزاق طرفداران واركرفت خوش نيامده . احتمالا اين بازي استراتژي همين امسال عرضه خواهد شد .

۶ – THE CAVE

جديد ترين بازي استوديوي دابل فاين كه توسط تيم شيفر معروف اداره مي شود . اين بازي هم احتمالا مانند ديگر بازي هاي اين استوديو در سبك ماجراجويي دو بعدي قرار دارد . البته انتشار اين عنوان و نام آن قطعي قطعي نشده ولي با استناد به شايعات و انجام دو باره ي سياست مالي مخصوص اين شركت يعني كيك استارت مي توان به انتشار آن اميدوار بود و اگر هم منتشر نشود حتما بازي ديگري از اين استوديو خواهيم ديد . چيزي كه مشخص شده اين بازي براي پي سي و انواع موبايل خواهد آمد .

۵ – CIVILIZATION VI

نسخه ي ششم استراتژي نوبتي محبوب استوديوي فيراكسيس و سيد مير كه در سايت اين بازي به ساخت اين نسخه اشاره شده بود و قصد دارد تا اين بازي را به اصول خود (!) بازگرداند و اشكالات نسخه ي پنج را برطرف كند و احتمالا فقط براي پي سي خواهد آمد . به نظر نمي رسد بتوانيم اين را در يكي دو سال اخير بازي كنيم و بايد حدود سه سال صبر كنيم تا بتوانيم دوباره طعم خوب اين بازي را بچشيم . پيشرفت گرافيكي در عكس هاي اين بازي كاملا قابل مشاهده است .

۴ – NEXT TOTAL WAR

نسخه بعدي بازي بسيار محبوب و خوب كه البته هنوز اسمي براي آن انتخاب نشده است ولي احتمال مي رود كه سوژه ي اين نسخه در نسخه هاي پيشين استفاده نشده باشد و داراي سوژه ي جديدي باشد . حتا ممكن است بازي در آينده اتفاق بيافتد كه بسيار هيجان نگيز خواهد بود . بدون شك در اين نسخه هم شاهد گرافيك چشمگيري خواهيم بود و البته چالش ها مخصوص اين بازي و اسبك استراتژي نوبتي . طبق شنيده ها احتمالا اين بازي بسيار خوب و مورد انتظار در سال آينده عرضه خواهد شد .

۳ – WORLD OF WARCRAFT : MISTS OF PANDARIA

نسخه ي جديد بازي بي نهايت محبوب بليزارد . بليزارد كه با عرضه ي نسخه هاي اوليه ي اين بازي اين سبك را بسيار محبوب كرد ولي در اين نسخه ي آخر كمي خراب كاري كرد و حريفان هم تصميم گرفتند تا پا به عرصه ي اين سبك بگذارند ولي در نهايت شكست خوردند و باز هم اين بليزارد بود كه فرمانرواي اين سبك بود . حال بليزارد تصميم گرفته تا با اين نسخه پادشهايي خود را تثبيت كند و ما هم موقع عرضه ي اين بازي با جمله ي دود از كنده بلند مي شود زياد رو به رو خواهيم شد . اين بازي امسال عرضه مي شود .

 

2 – STARCRAFT 2 : HEART OF SWARM

دنباله بازي قبلي اين مجموع يعني بال هاي آزادي كه يكي از بهترين بازي هاي سال شد و اكنون باز گشته تا دوباره چشم ها را به خود خيره كند , هم زمان باز ها را خوشحال و بليزارد را پولدار كند . در اين نسخه تمركز بازي روي شخصيت سارا كريگان و نژاد زرگ است . موتور بازي پيشرفت كرده و اكنون مي تواند تعداد بسياري از نيرو ها را بدون مشكل كنترل كنيد . بخش چنر نفره هم حتما يكي از بهترين بخش هاي چند نفره ي سال خواهد بود و پيش رفت چشمگيري هم خواهد كرد . بي شك يكي از مورد انتظار ترين بازي هاي سال هم اين بازي خواهد . اين بازي اگر بليزارد بد قولي نكند امسال عرضه خواهد شد .

۱ – DIABLO 3

فرزند خلف بليزارد كه اكنون پس از دوازده سال بازگشته تا بار ديگر پي سي بازان را خفه كند و نگذارد حتي يك لحظه از بازي جدا شوند . پي سي بازان چندين سال منتظر اين بازي هستند ولي نيامد كه نيامد و اكنون , بالاخره انتظار و بد قولي هاي بليزلرد پايان يافته و بازي چند روز ( فقط چند روز ديگر ! ) عرضه خواهد . بدون شك مورد انتطار ترين بازي سال و مورد انظار ترين بازي انحصاري پي سي همين ديابلو است . ديابلويي كه باز گذشته است . باز گشته تا دو باره بهترين تجربه نقش آفريني كلاسيك ايزومريك را به ما عرضه كند . همان طور گفتم فقط چند روز ديگر تا آمدن اين بازي مانده است .

محمد مبين سعيدي


دسته ها : اخبار
شنبه شانزدهم 2 1391
X